Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Agresywny kontroler biletów w autobusach w Legnicy nęka pasażerów? MPK i Kancelaria Wierzyciel odpowiadają na zarzuty

Klaudia Korfanty
Klaudia Korfanty
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Klaudia Korfanty
Sprawa napastliwego kontrolera biletów w autobusach Miejskiej Komunikacji Publicznej w Legnicy jest znana mieszkańcom od lat. Ostatnio jednak przybrała na sile. Coraz częściej w sieci pojawiają się szokujące relacje świadków zachowania kontrolera. Poprosiliśmy MPK o komentarz w tej sprawie.

Napastliwy kontroler biletów nęka pasażerów w legnickich autobusach?

Szokujące komentarze świadków zachowania kontrolera biletów w autobusach w Legnicy mnożą się na fejsbukowych grupach mieszkańców. Starszy pan według relacji pasażerów jest wyjątkowo zaborczy i napastliwy, stosuje przemoc, nęka dzieci, wyłudzając od nich ich numery telefonów! Historie, które można poznać w sieci są przerażające. Oto kilka z wielu relacji:

UWAGA!!!! Wyciąga numery telefonów od dziewczynek i dzwoni po nocach strasząc dziewczynki

Kontroler uderzył mnie i moja córkę. Bardzo proszę o kontakt świadków zdarzenia

Dziś mojej córce zablokował dostęp do biletomatu uniemożliwiając jej zakup biletu twierdząc że powinna mieć bilet wsiadając do autobusu a nie szukać karty w portfelu stary powalony dziad, oczywiście złożyliśmy skargę na niego ale kobieta która ją przyjmowała stwierdziła że to raczej nic nie pomoże

Witam serdecznie chciałabym poinformować o dzisiejszym zdarzeniu które miało miejsce w autobusie Linii 5 oto ten Kanar jest chory psychicznie bardzo chamski przyczepia się do ludzi dzisiaj zatrzymał dziewczynę która posiadała ważny bilet nie chciał wypuścić nikogo z autobusu mimo zwracania mu uwagi przez wszystkich pasażerów nie reagował nawet na płaczące dzieci które wystraszyły się tej całej akcji która on stworzył !!!!!!!

Byłam nie raz światkiem jak blokował ludziom dostęp do biletomatu albo kasownika. Ten facet ma coś z psychiką nie tak.

Tak tez czułam od niego alkohol i zdziwiłam się ze pracuje

Dziś byłam świadkiem okropnego zajścia podczas kontroli biletów w autobusie nr 3. Bardzo sławny kontroler szarpał i przyciskał łokciami młodą dziewczynę do szyby. Próbowałam jej pomóc i też oberwałam rykoszetem. Ten człowiek jest nieobliczalny i arogancki. Nie ma przyzwolenia na przemoc i takie traktowanie ludzi. Jeśli któraś z Was zgłosiła sprawę na policję, to proszę się ze mną skontaktować, bo z chęcią mogę poświadczyć jak ten dziad, bo to się ciśnie na usta traktuje pasażerów.

Ostatnio była już z nim akcja że wywiózł dziecko na drugi koniec Legnicy i go jeszcze nie zwolnili.

Mój syn przez jego akcje boi się jeździć autobusem ...nawet ze mną....

Też byłam świadkiem jak szarpał młodego chłopaka bo nie zdążył kupić skasować biletu. Ten gościu powinien dawno zniknąć

Ja ostatnio byłam świadkiem jak potraktował niepełnosprawna kobietę, moda osoba z kulami nie mogła się przecisnąć do biletomatu, czekała cierpliwe na swoją kolej ,autobus ruszył a on do kontroli biletu ,prosto do niej ,mówi że nie zdarzyła a On na to że autobus ruszył i już powinna mieć skasowany bilet.

(Pisownia oryginalna, źródło: grupy na Facebooku)

O komentarz w sprawie poprosiliśmy MPK. Spółka odpowiedziała nam, że MPK nie zatrudnia kontrolerów.

W przedmiocie przeprowadzania kompleksowej kontroli dokumentów przewozu osób, bagażu i zwierząt MPK sp. z o.o. zawarła umowę z Kancelaria Wierzyciel spółka z o.o. z siedzibą w Lesznie.

Jak sprawę komentuje zatem pracodawca kontrolera, Kancelaria Wierzyciel?

Informujemy, że jeśli ktoś czuje się pokrzywdzony i uważa, że padł ofiarą w wyniku zachowania przestępczego innej osoby (w tym przypadku naszego pracownika) to powinien zgłosić sprawę na policję. (...) Skargi, które do nas wypłynęły w ostatnim czasie w ilości 5 szt. zostały rozpatrzone, oczywiście z udzieleniem wyjaśnień (w tym 3 szt. na podstawie dostępnego monitoringu w pojazdach MPK). Żadna z sytuacji ujętych w skargach nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości, jednocześnie wskazujemy, że brak jest również podstaw do zarzutów w kwestii prawidłowości przeprowadzonych kontroli pasażerskich. (...) Naszym zadaniem jako pracodawcy jest weryfikacja konkretnych spraw i jeśli okażą się one prawdziwe wyciągnięcie konsekwencji w stosunku do Pracownika i podjęcie dalszych kroków prawnych - wyjaśnia Justyna Kamieniarz, Prezes Zarządu Kancelarii Wierzyciel.

Prezes informuje również, że dopiero po uzyskaniu pełnych danych (przekazaniu przez zgłaszającego) zostanie wszczęta procedura wyjaśniająca, zabezpieczenie monitoringu, a także weryfikacja sprawy z pracownikiem, którego ona dotyczy. Dane konieczne do weryfikacji sytuacji to: data zdarzenia, opis zdarzenia, nr linii, nr pojazdu, godzina zdarzenia.

Apelujemy do mieszkańców o zgłaszanie tego typu incydentów odpowiednim służbom! W przypadku agresywnego zachowania, przemocy, nękania, konieczne jest zgłoszenie sprawy policji. Jednocześnie należy zgłosić skargę i skierować ją bezpośrednio do Kancelarii Wierzyciel.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto